reklama

Príbeh o bezbariérovo-bariérovom výlete

...keď veci, postavené za istým účelom, svoj istý účel neplnia... Rada chodím pešo a to aj v meste. Rada cestujem vlakom, lebo mám voľné ruky a moje dieťa voľnosť pohybu. Rada to z času na čas skĺbim spolu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Hmlisté ráno veštilo slnečný deň a tak som si vymyslela krátky výlet vlakom spolu s kočíkom, ktorý obsahoval moje dieťa a veci k výletu potrebné . Cestou sme šli na malý nákup, aby nám nič nechýbalo. Kráčam teda k novovybudovanému bezbariérovému prístupu pred nákupným centrom, ale s kočíkom sa mi akosi nedarí bezbariérový prístup prekonať. Volím teda možnosťˇ, tak ako väčšina ľudí, "obchádzky" cez rozbahnený (bývalý) trávnik. Nakúpené a ide sa na vlak.

Á, skvelé, na stanicu sa dá dostať bez problémov, aj s kočíkom. Lístok zakúpený a staničný rozhlas chrapľavým hlasom oznamoval príchod vlaku na tretiu koľaj.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Á, skvelé, zo stanice sa dá dostať bez problémov, aj s kočíkom.....moja radosť tu však konči, lebo predomnou sa vynára železničný podchod s desiatkou schodov.

Pohľadom blúdim a hľadám vhodného budúceho spolucestujuceho, ktorý by mi pomohol. Prvú adeptku - ženu, odhadom v ôsmom mesiaci tehotensta oslovovať nebudem. Pána s paličkou? Tak ten bude rád, ak sám prejde. Mladé vysmiate študentky s cigaretou sa len pousmiali a tak volím plán "B" - znížené koľajisko, kde sa prechádzalo pred vybudovaním podchodu. Za mnou sa ozvali hlasy: "Pani, použite podchod, cez koľaje je prechod zakázaný." To už som začala byť trocha rozčúlená, nech mi teda vysvetlia, ako sa mám dostať do vlaku? Áno, vysvetlili: "Tak už choďte, ale nabudúce použite podchod." Ó, naozaj - poučné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Do vlaku som nastúpila za pomoci sprievodkyne, ktorá mi sľúbila aj pomoc pri vystupovaní a tak sa moje rozhorčenie zjemnilo. Cesta bola príjemná, z okna sme pozorovali prebúdzajúcu sa jarnú krajinu. Sprievodkyňa nám naozaj pomohla vystúpiť a opať sa nám pred očami vysmieval podchod s desiatkou schodov. Tentokrát sme mali šťastie a schody nám pomohol zdolať jeden obetavý človek. Na konci schodiska čakalo prekvapenie v podobe plošiny, na ktorej však ležérne visel oznam - "mimo prevádzky".

Mnohí si možno povedia: "Tak seď doma, keď sa ti nepáči." To nieje riešenie.

Ale čo tak trocha porozmýšľať predtým, ako sa niečo zrealizuje a postaví? Nezmyselné architektonické riešenia stoja ľudí čas, peniaze, ľudskú prácu a v mestách a obciach nemajú čo robiť. Nestaviam sa do pozície odborníka na bezbariérový prístup, či stavby - som len matka, ktorá tlačí pred sebou kočík so svojim najcennejším pokladom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
pridávam aspoň jedno foto nezmyselného bezbariérového prístupu
pridávam aspoň jedno foto nezmyselného bezbariérového prístupu 
Marcela Minarčinová

Marcela Minarčinová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jeden človek z počtu 5,4 mil. obyvateľov Slovenska... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu